onsdag 30. mai 2012

Dag 10

I dag fikk jeg gjort ferdig alt i modellen i Revit og fikk importert den inn i 3dsMax. Jeg fikk et problem som jeg har hatt tidligerenår jeg har prøvd å importere FBX til 3ds, og det var at modellen var tilsynelatende normal frem til jeg laget ett materiale som var enormt i forhold. Dette fann jeg selvfølgelig ut etter jeg hadde brukt tid til å redusere størrelsen på enkeltobjekt i modellen.
Det å finne en løsning på problemet var ikke enkelt ettersom alle "unit" innstillinger på Revit og 3ds var satt til millimeter.
Etter mye google-søk fann jeg ut at jeg måtte sette innstillingene i 3ds til feet isteden for millimeter og bruke display units som millimeter. Slik at effektivt var det millimeter som ble brukt og feet ble brukt kun i eksport og import av modellen.
Så da håper jeg på å få på plass belysning og kamera og slikt i morgen slik at jeg kan begynde å rendere bilder før helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar